Huawei – marka targów IFA 2014

ifa-2014-berlin

 

Jeszcze kilka lat temu wszyscy kojarzyli markę Huawei z modemami 3G, czy myśleli o biednej firmie, która w swojej ofercie ma wyłącznie plastikowe telefony dla osób, które nie chcą wydawać fortuny na telefony. Mówiąc krótko firma nie była kojarzona najlepiej. A to powinno się zmienić o ile już się nie zmieniło. W mojej głowie na pewno tak, chociaż firmie jeszcze trzeba dać czas na rozwój i zaprezentowanie nowych produktów.

Huawei chciałby pozbawić pozycji lidera firmę Samsung, która zaczynała w podobny sposób. Początkowo była to firma wytwarzająca podróbki, jednak po pewnym czasie okazało się, że smartfon jako urządzenie telekomunikacyjne był utożsamiany z Galaxy. I już nie było ważne jaki model, myśląc smartfon, myślałeś Galaxy. Po drodze Samsung natknął się jednak na Apple i liczne sporty patentowe oraz uwidacznianą do dzisiaj rywalizację o najlepsze produkty, których przykładem są liczne filmiki wyśmiewające produkty Apple.

Huawei_Ascend_P7_design_and_build

Huawei chce stworzyć ofertę, w której będą znajdować się zarówno telefony budżetowe jak również telefony z segmentu Premium. Wykonane z najlepszych materiałów, jednak nie odstraszające od kupna swoją ceną. Huawei chce w każdym przedziale cenowym umieścić telefon, tak aby każdy mógł sobie pozwolić na zakup odpowiedniego modelu. W ten sposób chce zrewolucjonizować rynek smartfonów. Takiej różnorodności brakuje chociażby w firmie Apple, ale tam gra się bardziej na ambicjach i portfelach fanów, a nie na pozyskiwaniu nowych klientów, którzy chcieliby kupić telefon z niższego pułapu cenowego. Apple zawsze pretendował do miana marki Premium i mu się to udało szczególnie w Polsce, gdzie ceny Macbooka są zdecydowanie większe niż za wielką wodą.

Huawei jest na podium w tegorocznej sprzedaży smartfonów

W tym roku firma Huawei jest na trzecim miejscu w sprzedaży smartfonów i sprzedała o 95% więcej produktów w porównaniu do zeszłego roku. W reklamach Huawei widać wyraźną podobiznę do podejścia Samsunga, ale w swoich kampaniach reklamowych stawia na twarde dane ukazujące zalety każdego urządzenia w połączeniu z ich zastosowaniem w praktyce. Huawei przede wszystkim chce zmienić stereotypowe myślenie, które mówi o produktach niskiej jakości, chińskim, tandetnym plastiku i nie najlepszych podzespołach bazowych na myślenie smartfon=Huawei/Ascend.

https://www.youtube.com/watch?v=8D6wYYk-cBQ

Tutaj na pojedynek wśród reklam można wystawić reklamę nowego smartfona LG G3 vs. Huawei Ascend P7, czy prezentację na targach IFA 2014 modelu Mate 7. Z reklamy LG G3 przede wszystkim można zapamiętać, że telefon potrafi robić zdjęcia. Wszystko dzięki specjalnemu, wspomaganemu przez laser autofocusowi, jednak każdy smartphone w dzisiejszych czasach potrafi robić zdjęcia i często nie są to zdjęcia najgorszej jakości nawet w budżetowych smartfonach. Czekając w kinie na seans kilka razy spotkałem się właśnie z reklamami LG G3 i Ascend P7.  Pamiętając reklamę LG G3, wiem, że ten telefon potrafi robić świetne zdjęcia. Co mnie to tak naprawdę obchodzi? Poprzedni model też robił zdjęcia i wcale nie były złe jakościowo. W reklamie Ascend P7 sprawa wygląda inaczej. Z samej reklamy pamiętam wspaniałą muzykę klasyczną, która już jest swojego rodzaju symbolem elegancji i prestiżu. I do tego piękne słowa, które nawiązują do odwagi firmy.

„Nie wchodź do wody. Rzuć się w nią. Z sercem, duszą, ze wszystkim. […] To rodzi determinację.”

I to właśnie świadczy o wielkiej determinacji firmy, która rzuca się na głęboką wodę i dobrze o tym wie, że wejście na szczyt nie będzie łatwe. Prezes firmy nie myśli bowiem o pozycji lidera, ale jego największym założeniem jest wyprzedzenie Samsunga i zepchnięcie go z drugiego miejsca sprzedaży smartfonów.

„I always say. Why not push the boundaries. Be brave, step closer to the edge of curiosity. Don’t dip your toes in the water. Throw yourself in. With your heart, your soul, everything. Why climb a hill when you a conqueror of mountain. I believe its determination. That breeds innovation.”

Huawei rozwija się w dynamicznym tempie, tak jak rozwija się Android. W Ascend P7 zastosowano świetną nakładkę EMUI 3.0, która jest jeszcze lepiej zoptymalizowana, a system zyskuje tryb gościa. Huawei potrafi łączyć suche dane techniczne z wyrafinowaną prezentacją ich zastosowania. Taki sposób pozwala na dotarcie do każdego użytkownika, nawet do tego, który na co dzień nie interesuje się nowoczesnymi technologiami. Zaprezentowany na targach IFA 2014 model Mate 7 będzie kosztować 499 EUR za wersję podstawową z 2GB RAM i 16 GB przestrzeni na dane użytkownika, a werjsa Premium z 3GB RAM i 32GB przestrzeni na dane użytkownika 599 EUR. Czy to dużo? Nie, nie jest to wygurowana cena patrząc przez pryzmat Samsunga Galaxy S5, który podczas premiery kosztował prawie 800 EUR, a ostatnie modele Huawei pokazują wysokie przywiązanie do detali i wykonania.

ascend-huawei-mate-7

Model Huawei Mate 7 zaprezentowany na targach IFA 2014 w Berlinie

Z całego serca życzę firmie Huawei sukcesu i wytrwałości w dążeniu do celu. Huawei jest pierwszym telefonem z Androidem, na który wymieniłbym swojego iPhone (był mały epizod z Galaxy S5, ale się sparzyłem :P). Nowy produkt Huawei Mate 7 będzie w pierwszej kolejności dostępny w 34 krajach w tym w Polsce. Cena telefonu kilka tygodni po premierze spadnie i wtedy będzie można zdecydować się na kupno lub zmianę. Biorąc pod uwagę ceny flagowych modeli Samsunga, Huawei będzie hitem sprzedaży. I tego również życzę firmie Huawei.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *