Rozwiazanie podstawowych problemow z lacznoscia

poradniki-tech-online
Przygotowanie do rozwiązania problemu
Warto przejrzeć dziennik zdarzeń. Sprawdzanie połączenia z komputerem zdalnym w sieci, np. za pomocą polecenia ping. Wykonanie kopii zapasowej danych, niezależnie od tego, czy jest to komputer kliencki, czy serwer w firmie. Ustawienia indywidualne pulpitu, programy, najważniejsze dane. Wykonanie kopii zapasowej systemu operacyjnego wraz z rejestrem. Wykonanie kopii zapasowej nie jest 100% gwarancją odzyskania danych w przypadku przywracania systemu z kopii zapasowej. Warto zdiagnozować wykonaną kopię zapasową.
Jeżeli wykonujemy czynności naprawcze, warto je przyspieszyć. Jak to zrobić? Warto zrobić sobie listę czynności, które chcemy wykonać i które już wykonaliśmy. Może to być notatka na kartce papieru lub jak geek w notatniku systemowym, czy w chmurze.
Rozpoznanie problemu
Czy komputer działał prawidłowo przed wystąpieniem problemu? Czy instalowałem ostatnio jakieś programy, aktualizowałem lub odinstalowywałem. Czy dokonywane były jakieś zmiany hardwarowe? Przed wprowadzeniem zmian warto sprawdzić i zapisać wszystkie informacje konfiguracyjne komputera, a w szczególności ustawienia sieciowe protokołu TCP/IP. Jakie usługi są uruchamiane w systemie automatycznie, a które ręcznie.
Rozpoznanie może być zarówno procesem krótkim, jak i długim. Zależne od zaawansowania problemu. Musimy ocenić, czy problem rozwiążemy sami, czy będziemy potrzebowali pieniędzy, bądź wsparcia eksperta w danej dziedzinie. Nie zawsze należy szukać usterek softwarowych, czasami jest to problem fizyczny wynikający z nieprawidłowego podłączenia kabla internetowego, bądź wady fizycznej komputera.
Możemy zaplanować kto będzie lub jaka grupa osób będzie w stanie rozwiązać dany problem.
Po rozpoznaniu problemu
 
Po rozpoznaniu wiemy, czy jest to problem wynikający z fizycznej dolegliwości, czy też systemowej. W przypadku uszkodzenia karty sieciowej musimy mieć drugi komputer, który będzie przygotowany do diagnostyki takiego problemu.
 
Sprawdzanie, czy problem został rozwiązany

Należy powrócić do procedury początkowej, czyli sprawdzenia, czy wszystko prawidłowo funkcjonuje. Należy także przewidywać skutki rozwiązywania danego problemu. Czy problem dotyczy jednego, czy wielu komputerów w sieci. Jeżeli praca innych komputerów w sieci jest uzależniona z pracą komputera, który uległ uszkodzeniu musimy o tym wiedzieć, ponieważ możemy dodatkowo stworzyć nowe problemy, które będziemy musieli rozwiązać.
Należy poświęcić czas na analizę czynności, które wykonaliśmy w celu zdiagnozowania i usunięcia usterki.

Stworzenie notatek oraz kompleksowego udokumentowania wykonanych czynności to jest podstawa. Pamiętaj ! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *